Revizyon Imar Planinin Iptali

Revizyon imar plani, her tür ve ölçekteki planin ihtiyaca cevap vermedigi veya uygulamasinin mümkün olmadigi veya sorun yarattigi durumlar ile üst ölçek plan kararlarina uygunlugun saglanmasi amaciyla planin tamaminin veya plan ana kararlarini etkileyecek bir kisminin yenilenmesi sonucu elde edilen plan olarak tanimlaniyor.

Revizyon imar plani, kentsel gelisme alani ihtiyacinin büyük sehir belediye sinirlari ve mücavir alan sinirlari disinda karsilanma geregi halinde, kent bütününü, kentsel gelisme alanini ve bu alanlarla bütünlük gösteren alanlari kapsayan çevre düzeni planlari, Bakanligin koordinasyonu altinda, ilgili büyük sehir belediyesi ve valilikçe ortaklasa yapiliyor. Planlar Bakanlikça onaylanarak yürürlüge giriyor. Peki, planin tasinmaz lehine oldugu düsünülüyor ise planin iptali nasil olur?

Aski süresi içerisinde plan kararlarina gerçek ve tüzel kisiler ile kamu kurum ve kuruluslari itiraz edebilirler. Itirazlar, itiraza konu alanla ilgili belediye veya valilige yapilir. Idarenin görüsü ile valilikçe Bakanliga gönderilen itirazlar Bakanlikça, Yönetmelik hükümleri kapsaminda degerlendiriliyor ve sonuçlandiriliyor.

Belediye ve valilik yada imar plani yapma yetkisine sahip idareler tarafindan yapilan düzenlemeler için süresi içerisinde imar düzenlemesinin iptali için idari yargida dava açilabiliyor. Dava açma süresi, özel kanunlarinda ayri süre gösterilmeyen hallerde Danistayda ve idare mahkemelerinde altmis ve vergi mahkemelerinde otuz gün olarak karsimiza çikiyor.

Ilgililer haklarini ihlal eden bir idari islem dolayisiyla Danistaya ve idare ve vergi mahkemelerine dogrudan dogruya tam yargi davasi veya iptal ve tam yargi davalarini birlikte açabilecekleri gibi ilk önce iptal davasi açarak bu davanin karara baglanmasi üzerine, bu husustaki kararin veya kanun yollarina basvurulmasi halinde verilecek kararin tebligi veya bir islemin icrasi sebebiyle dogan zararlardan dolayi icra tarihinden itibaren dava süresi içinde tam yargi davasi açabiliyor.

DİĞER BAŞLIKLAR